Slaapproblemen? Je kunt er wat aan doen! Samen met de slaapoefentherapeut.
Zowel voor kinderen, jongeren, volwassenen als senioren.

child-289284_960_720[1]

Eindelijk lekker slapen! Dat opgeluchte gevoel dat het weer lukt. Heerlijk toch, om weer eens wakker te worden met voldoening en voelbare energie in je lichaam.

Je kunt de dagen beter aan. Je ervaart al bij het opstaan dat je dag met positieve instelling tegemoet kunt treden. Overdag kun je je beter concentreren. Je hebt meer structuur en grip op de dag.

Door de betere nachtrust neemt je veerkracht toe, dus kun je beter reageren op moeilijkere situaties.

Goed slapen ondersteunt het herstellend vermogen van lichaam en geest. Reparatiemechanismen en verwerkingsprocessen vinden vooral ’s nachts plaats.

Chronisch slaaptekort kan verregaande gevolgen hebben. Depressies volgen vaak op een periode van slecht slapen.

Kenmerken van slaapproblemen:

– ernstige moeheid in de ochtend
– tegen de dag en taken opzien
– futloosheid
– slechte concentratie
– neiging tot slapen overdag of ‘s avonds
– kort lontje, opvliegendheid
– doemdenken, het glas is halfleeg
– vergeetachtigheid
– besluiteloosheid
– verlaagd libido
– hartkloppingen, hoge bloeddruk
– verlaagde weerstand
– strijd of paniek in de nacht (ik MOET slapen)
– onmacht-gevoelens

Wat kun je eraan doen?
Veel slaapproblemen hebben te maken met ons gedrag. Wat doe je de hele dag en ’s avonds? Hoe doe je het? Voel je je goed of ben je gehaast, nooit klaar? Ervaar je geen voldoening? Kan je je wel ontspannen, lichamelijk én geestelijk? Kun je je werk goed aan? Heb je plezier? En ook: hoe denk je over je (slaap)probleem? Maak je je zorgen? Belangrijk is dat je je slaapproblemen serieus neemt en ‘in de kiem smoort’. En jij kan dat leren!

De slaapoefentherapeut helpt je daarbij door:
– je probleem samen te analyseren en helder te krijgen
– je probleem uit te leggen vanuit kennis, wetenschappelijk onderzoek en ervaring
– met jou een plan van aanpak te maken
– ontspanningsoefeningen aan te leren
– je te laten ervaren hoe je goed met je lijf (en geest) kan omgaan: actief zijn en niet overbelasten
– je te coachen op de afspraken die je samen maakt
– al na 2 of 3 sessies merk je veranderingen

De (slaap)oefentherapeut is goed in: uitleggen, coachen, motiveren, oefenen, begeleiden, leren ontspannen, en (helpen) organiseren

Voor nog meer informatie kijk op:  www.slaapoefentherapie.nl

2016-04-14 11.27.43

Oefentherapeuten (Cesar en Mensendieck) richten hun behandeling van slapeloosheid op het doorbreken van de vicieuze cirkels die verband houden met de slaap. Zij behandelen zowel de oorzakelijke als de instand-houdende factoren van slapeloosheid.

 

 

 

 

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress